De laatste keer.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Mijnten - WaarBenJij.nu De laatste keer.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Mijnten - WaarBenJij.nu

De laatste keer....

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

De laatste...

De laatste nacht in Bangkok, de laatste keer zon en warmte voor de komende tijd, de laatste keer heerlijke curry en ook: de laatste keer schrijven op onze site...

Want het zit er echt op...Morgenochtend nemen we een taxi naar het vliegveld en vliegen we om 13u weer naar Amsterdam waar we bij geen vertraging NL tijd rond half 8 in de avond aankomen.

De laatste dagen waren nog heerlijk. Op de boot naar Ao nang hebben we voorop op het dek in het zonnetje gezeten. We zaten dus hoog, maar waren bij aankomst toch ook helemaal wit uitgeslagen van het zoute water wat af en toe over de reling kwam. We konden in verband met eb niet bij de pier komen en dan komen er gewoon een paar speedboten langs de boot liggen waar je fijn met al het geschommel van de golven op mag stappen. Ze helpen je goed hoor en zij doen de bagage gelukkig. Wat dat betreft klopt het allemaal precies, wat een organisatie soms met mensen die onderweg weer eruit moeten, overstappen op andere boten, daar wacht ie dan even op en hoppa kunnen zij weer verder naar een andere bestemming. Uiteindelijk duurt de reis wel veel langer zo, maar we zitten lekker in de zon dus niks aan de hand.

Nu zo richting het einde van de reis merken we dat we het toch ook lekker vinden om weer ergens aan te komen waar we al geweest zijn. Even niet verkennen zoals m'n vader zou zeggen. We zitten inderdaad waar we hoopten qua plaats van het hotel en steken de straat over om nog even bij een leuk barretje aan het strand te zitten tot de zon ondergaat. Als we later hebben gegeten en nog een beetje winkeltjes aan de boulevard hebben gekeken horen we keiharde muziek: Full moon party bij de strandtent tegenover ons hotel. Na twee Mojito staan we even later op de dansvloer, gave muziek en letterlijk recht onder de volle maan met (blote) voetjes van de vloer, heerlijk even! Toch maken we het niet laat want de wekker gaat weer om half 6 om op tijd een taxi naar het vliegveld te nemen.

Een uurtje vliegen later staan we weer in Bangkok. Ook hier hebben we hetzelfde hotel geboekt. In verband met de enorme files de stad in duurt het even voor we er zijn. Onze kamer is nog niet klaar dus lopen we al even de ons bekende straatjes in. Gek hoe je na bijna 4 weken toch anders naar alles kijkt, maar deze gekke stad nog steeds indruk maakt. Hier schijnt de zon ook dus we duiken even een shoppingcenter met airco in, waar iedereen inkoopt. Dus gangen vol met als het ware kleine stalletjes met of alleen maar kleren of alleen maar schoenen. Natuurlijk kun je per stuk kopen maar liever hebben ze dat je met 10 of 20 tegelijk weggaat. Wat een rommeltje....Boven wel een foodcourt dus even gegeten. De rest van de middag hebben we aan het zwembad gelegen. Warmte in de stad is nog weer anders namelijk, benauwd. Dus wat zijn we blij dat wij de eerste paar dagen van onze vakantie echt goed sightseeing-weer hadden.

Vanmiddag zagen we dat het in de zon 40 graden is, dan zit er maar 1 ding op: een airconditioned shoppingmall opzoeken, en dan maar gelijk de grootste! Gisteren hadden we nog even de toeristische marktjes in de omgeving van Ko San Road gedaan, nu was het tijd voor echte winkels! ;) die kregen we bij Centerworld, hier ongeveer kwartiertje lopen vandaan, 7 verdiepingen, en groooot, mooie winkels (gewoon alle merken, ook gewone prijzen) heerlijke segafredo cappuccino, zelfs een complete ijsbaan; je hebt geen idee meer dat je in Thailand zit. We waren er al om 10u en hebben echt lang gewinkeld ( vooral gekeken, zulke mooie winkels, gerdian nog wel wat leuks in de sale gekocht) en voor we het wisten was het al ruim halverwege de middag! Nog wel een aantal showtjes van nieuwe producten gezien, allemaal fotograferende dames bij blijkbaar een bekende acteur, voor crème die je huid wit maakt. Dat is hier echt een schoonheidsding, de huid zo wit mogelijk ( allemaal crèmes in de supermarkt daarvoor) en lenzen in die de ogen ronder maken. En allemaal tip top gekleed en verzorgd. Leuk om te zien.
Via de Skywalk zijn we nog even doorgelopen naar Siam Square maar hier waren de winkels voor nog weer een andere (grotere) portemonnee. Via allerlei zijstraatjes (wat een gekkenhuis) zijn we teruggelopen naar het hotel. Onderweg hebben we bij de 7eleven een blikje drinken en een stuk meloen bij een stalletje gekocht en zijn op de hoek van 'onze' straat gewoon op de stoep gaan zitten. Rond half 6 is het namelijk topdrukte, alle eettentjes (brommer met stellage en van alles erop eraan en erin) stellen zich op langs de straat, mensen stoppen even gauw met de brommer (waar ze met vrouw en 2 of 3 kinderen op zitten) en nemen wat mee of mensen gaan aan de kleine klaptafeltjes zitten. We hebben echt een hele tijd zitten kijken, bijzonder dit straatleven...Hetzelfde ritueel is trouwens om 7u 's ochtends ook al en dan lopen de monniken er ook tussen. Dan staat overal een apart tafeltje met eten voor hen. Dat leventje hebben we al zo vaak gezien als we vroeg met een taxi moesten, zo mooi hoe alles ontwaakt en al zo leeft.

We sluiten af met een massage van een uur hier in het hotel en gaan nog even eten waar we de eerste avond ook waren.....

Ik heb ons nog even snel alvast ingecheckt, dan hoeven we morgen alleen bagage af te geven. Dus nu zijn ook de tassen weer gepakt. Ook dat voor de laatste keer hier....

Gek idee dat de maand nu echt voorbij is. Een maand van zoveel onvergetelijke belevenissen en ervaringen. Een maand echt helemaal saampjes, ook daar hebben we van genoten. Natuurlijk hebben we zin om iedereen weer te zien maar ook zullen we dit heerlijke relaxte leventje missen. We waren echt even he-le-maal weg...

Voor altijd zullen we met een hele grote glimlach aan dit mooie en bijzondere land van de glimlach terugdenken. Dag Thailand, wie weet tot ziens....