Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Joyce Mijnten - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Joyce Mijnten - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg Joyce

31 Januari 2015 | Thailand, Ko Lanta

Was ons plekje in Phuket al relaxt...het kan nog beter! Heerlijk sfeertje hier op dit eiland. Boottocht had ik me mee vergist, het was de tussenmaat tussen speedboot en Ferry...oftewel een stinkende oude boot waar we dan maar snel aan dek zijn gaan zitten. De zee was wederom niet rustig, het betrok onderweg en er was veel wind. Maar een beetje voorop was het prima te doen. Leuk om de tussenstop Koh Phi Phi even te zien en na 2,5 uur kwamen we op Koh Lanta aan. Ons hotel ligt dicht bij de pier dus we waren er met een paar minuten met de tuktuk. Mooi, weer aan een heel groot strand aan een baai, lekker rustig. En toch dicht bij de winkeltjes en restaurantjes van Saladan. De kamer was gelijk klaar dus om half 12 zaten wij al op de scooter en reden we over de weg die van noord naar zuid loopt. Onderweg allemaal leuke tentjes en vooral veel mooie stranden. Des te zuidelijker des te mooier..Het leven is hier ook aan het strand niet aan de weg. Zulke leuke tentjes, ik vergelijk het een beetje met Ibiza. Hout, kleurig, overal een massagehutje bij, heerlijk. Het is wel ontzettend warm, de zon brandt erop! Halverwege ligt long beach, daar hebben we lekker gelegen en tijdens happy hour met een paar cocktails naar de mooie zonsondergang gekeken. Het is hoogseizoen maar dat merk je hier echt helemaal niet, overal gezellig wat mensen , maar niks massaal. Ze komen wel langs met kaartjes voor weer een of andere full moon, half moon of jungle party of gewoon voor wat 'Lock and Loll' wat zei ie? rock&roll owww, haha we hebben zo gelachen! Vanmorgen nog verder zuidelijk gereden , inderdaad nog mooiere stranden. Rest van de dag toch maar onder de parasol aan zwembad en strand bij ons eigen hotel. Ik kan de zon echt goed hebben maar hier...ben ook snipverkouden door de airco. Wel weer een boek uit! Morgen gaan we met een boot 4 eilanden af, beetje snorkelen en zwemmen in een grot. Deze keer wel echt met een speedboot en worden ook-met boot-voor ons hotel opgehaald. Nu lekker douchen en weg van de muggen hier buiten, nu het donker wordt. Daarna via het strand maar weer een leuk tentje opzoeken om te eten. De lichtjes branden overal alweer, ziet er super uit.
Zodat we het niet vergeten: uiteindelijk op aanraden van een ander Nederlands stel terechtgekomen bij Red Snapper, als je het niet zou weten rijd je er voorbij...kom je in leuke tuin terecht, lichtjes en fusion menukaart (wederom beetje ons Ibiza Elsje;) Echt aanrader! http://www.redsnapper-lanta.com/ko_lanta_restaurant.htm