Naar het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce Mijnten - WaarBenJij.nu Naar het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce Mijnten - WaarBenJij.nu

Naar het Noorden

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

We komen net terug van het eten bij ons nieuwe plekje: Little Village in Chiang Mai. Een houten bungalow op palen met heel veel ruimte, terras, zwembad, gezellige mensen en in een mooie omgeving net buiten Chiang Mai. Het is ongeveer 20 minuten van de stad in een buitengebied. Zo rustig en relaxt. En met heel veel mooie TREK fietsen dus vanmiddag gelijk hierachter de velden in. Langs de rijstvelden en kleine dorpjes, zo mooi. Morgen gaan we een uitgebreide tocht maken met een gids, ook richting de stad. Maar je kunt hier volop touren, zeg maar een beetje onze landweggetjes maar dan net even anders, banenen en palmbomen, lekker in de zon en geen wind;)

Vanochtend om 8u na een rit van 12 uur met de nachttrein hier aangekomen. Buiten stond netjes een mannetje met ons naambordje te wachten, goed geregeld dus door Hans, de Nederlandse eigenaar hier die samen met zijn Thaise vrouw dit mooie parkje heeft opgebouwd.

De minibus bracht ons gisteren in 2,5 uur naar Ayutthaya waar we rond 16u aankwamen. We stopten bij het kantoortje van Mr. Sorn, onze chauffeur, die ons voorstelde aan zijn vrouw en ons daar achter liet. De rest had namelijk allemaal een hotel daar maar wij hadden natuurlijk maar een paar uurtjes tot onze trein zou vertrekken. Dus we konden daar de bagage neerzetten , fietsje bij haar huren (1eur) en Ayutthaya in. We hebben even de echte toerist uitgehangen en de meest belangrijke dingen op de kaart uitgezocht van de ruïnes van de oude stad die gewoon tussen de gebouwen van de huidige stad in staan. Interessant om te zien en mooie invulling van onze paar uurtjes daar. Teruggekomen weer in de Tuk Tuk naar het station, dat ging net met al onze tassen, gelukkig zijn die karretjes hier iets groter.

Bij hat station een gezellige drukte met veel backpackers. Terwijl zijn moeder soep stond te verkopen even heerlijk gelachen met klein Thais mannetje. Met bellenblaas en 2 autootjes kwam hij bij ons staan en uiteindelijk net zo makkelijk op onze tas zitten, wij moesten ook bellen blazen en hij deed net of ie Heel sterk was met 2 armpjes als popeye in de lucht, sloeg dan de bellen kapot en duimen omhoog. Handen en voetjes en ja ook tandjes pikzwart maar we hebben zo gelachen. Zeker toen Gerdian bedacht om hem een dropje te geven. De zilveren balletjes wilde hij maar die waren zo hard...hij wilde ze echter direct bijten dus bleef maar kraken...oh oh ik dacht zijn tandjes gaan eraan en zijn hele handjes waren inmiddels zilver. Dus maar gauw gebaren dat hij moest uitspugen, dat deed hij gelukkig en gelijk maakte hij een slangengebaar, bleek er een slangendropje in die grote zak met van alles te zitten..tss hoe snel hij dat had gezien. Entertainment tijdens onze wachttijd dus;)
De tickets hadden we al in Nl via internet besteld en lagen keurig netjes in ons hotel in Bangkok klaar. Hier dus niets meer te regelen. Nu moesten we 10 minuten vtv met onze kaartjes klaar gaan staan, de stationsmeneer zei waar wagon 12 ongeveer was en iedere keer moesten we nog een stuk verder. Daar was allang geen perron meer en erg donker, En toen de trein eenmaal kwam bleek het nog een stuk verder te zijn, maar ja we moesten snel instappen. Dus schenen ze met zaklampen en moesten we vanaf de rails heel hoog de trein instappen. Zie je het voor je met onze tassen? Haha, gelukkig hielpen ze wel. En toen dus zelfs nog een paar wagons door, wel heel leuk om te zien hoor. Al die bedjes en mensen. Wij hadden 1 van de weinige 1e klas coupes, dat betekende 1 hokje voor onszelf. We konden nog wat te eten bestellen, gewoon een rijsttafeltje in de trein;) en toen we dat op hadden kwam er een mannetje langs om onze bedden op te maken. En eigenlijk hebben we prima geslapen. Vanochtend om 7 uur kwam ie alles weer inklappen en kregen we ontbijt en om iets over achten waren we er al. Ging voor ons gevoel dus super snel en best wel comfortabel. Weet niet of de mensen uit de 2e klas dezelfde ervaring hadden maar die namen allemaal wel afscheid van elkaar in Chiang Mai dus zal best gezellig sfeertje zijn geweest.

Nu dus de komende week relaxen op dit mooie plekje. Vandaag al goed begonnen. Het is nu ook zulk heerlijk zonnig weer. Na onze fietstocht nog even aan de pool en toen allebei nog een massage. Dus: relaxen gaat zeker lukken. Hoewel, ook vooral actief relaxen. Naast morgen de fietstocht gaan we namelijk maandag ook twee dagen een jungletrekking doen, spannend!

• 17 Januari 2015 - 08:45

Gerry En Lody:

Wat heerlijk om jullie reis zo te kunnen volgen ! Wat doen jullie toch veel leuke dingen en wat genieten jullie er van, echt heel fijn!!!!
    Bij het lezen van jullie verslag komen er voor ons soms herkenbare dingen voorbij, dan gniffelen we en komen de verhalen van tig jaar geleden weer boven hihi.

We kunnen niet wachten om jullie verslag over jullie verblijf in de jungle te lezen.

dikke zoenen van ons